torsdag 17 juli 2008

Verbala eksem = kommunikativa eksem = teknisk inkompetens.

Igår
Kollega:
- Vår skrivare/fax är trasig. När intracervice kommer kan du väl hälsa dem att även inmatningen på skrivaren/faxen/kopiatorn inte fungerar.
(fax är redan ur funktion, skrivare/fax/kopiator är blott en månad gammal)

Idag
Kvinna från intracervice kommer. Jag visar problemen. Kvinna från intracervice pysslar cirka en timma. Under tiden hinner hon ge mig öknamnet "den lilla söta flickan" som övrig personal snabbt anammar och sprider vidare. Otroligt uppskattat.

Kvinna från intracervice lämnar byggnaden. Problemet: ej åtgärdat.

Telefon ringer, kvinna från intracervice berättar att de inte kan ordna det hela och ger mig nummer och referensnummer till "dell" som skall fixa det hela. Jag ringer:
- Hej och bla bla och referensnummer och skrivare/fax/kopiator-modell och förklaring till problemet.
Kille med snygg röst:
- Bla bla, och vilken är er adress, (tar fem minuter att svara på då ingen i personalen kan den), och vilket telefonnummer och vilken mail?

Efter veckor av klageri på icke fungerande fax inleder således jag och kille med snygg röst att gå igenom menyn på skrivaren. Inställningarna ser bra ut; faxen fungerar inte.
Kille med snygg röst:
- Hur ser det ut med sladdarna?
Jag undersöker:
- Nätverkskabeln: check.
- Elkabeln: check.
- Telefonkabeln: existerar inte!

Kille med snygg röst:
- Ehh, jag tror jag vet varför faxen inte fungerar.
" lilla söta flickan"
- Ja, förmodligen. (tänker: VA FAN, har jag lagt ned en massa arbete på ren och skär idioti? Tack för att ni just fått mig att verka helt tekniskt handikappad! Jävla eksem!)

Inga kommentarer: