fredag 18 juli 2008

Eniro 118 100

Fråga:
Vad kom först: hönan eller ägget?
Väntetid:
Cirka fem minuter.
Svar:
Det är allmänt känt att bland annat dinosaurierna var äggläggande djur. Eftersom dessa levde långt innan den första hönan dök upp så kan man med säkerhet säga att ägget kom före hönan. Hönan som den ser ut idag har utvecklats i många steg, och själva DNA-förändringen sker i ägget. Därför kan man säga att ägget kom först. Om du däremot menar att ägget måste vara lagt av en höna för att räknas så kom såklart hönan först.
Kommentar:
Bra svar, mycket bra. Kort svarstid ökar helhetsintrycket positivt.

Fråga:
Om man multiplicerar två negativa tal med varandra blir svaret alltid positivt. Varför?
Väntetid:
Två dygn
Svar:
Tar man talet -3 och subtraherar med tre är det ganska självklart att svaret blir -6 för annars skulle det bli 0. Det är så det är i matematikens regler.
Kommentar:
Jag har tidigare bevisat den här matematiska frågan under en kurs i talteori. Den matematiskt handikappade individ som försökte svara på den här frågan blandade totalt ihop begreppen och förstod nog inte ens vad frågan handlade om. Han som svarar på frågan säger egentligen: "det är så för att jag tror på det och jag tror på allt vad folk säger till mig för jag är en idiot".

Fråga:

Om man steker bajs: hårdnar det som ägg eller smälter det som smör?
Väntetid:
Cirka en vecka!
Svar:
Det beror på vad din avföring innehåller. Äter du mycket av fet mat som såser, pommes frites och pizza så är nog din avföring rinnig nog så att det skulle bli ännu mer flytande om det värms. Äter du mycket fibrer och grönsaker så har du en lite hårdare avföring, och den smälter inte stekpannan som smör, den blir bara torr.
Kommentar:
Det var värt att vänta på svaret. Jag har funderat över det här i flera år och nu äntligen har jag fått ett svar som känns trovärdigt. Hurra!

Andra intressanta frågor insända av fantastiske partner-in-crime:
Finns gud?
Vad är snyggast: vitt eller svart?
Vad är drömmar gjorda av?

2 kommentarer:

Anna sa...

Detta inlägg får mig osökt att tänka på min kompis som stekte sin guldfisk när den dog! Nångång ska jag steka nåt som ingen jag känner har stekt!

Karin sa...

Ha ha. Ja! Jag ska steka en dront!