tisdag 11 mars 2008

"Nässprej" stavas nässpray. Spray=låneord!

Anna, jag har halsfluss. Jag konsumerar således nässpray. Man kan bli beroende av nässpray. Tänk om jag är beroende av nässpray? Är nässpray en drog? Kan jag dö av nässpray?

Baklänges blir nässpray YARPSSÄN! Yarpssän, eksem: assonans! Hänger du med mig i mina tankar? Kanske inte. Tänk på saken min vän... Tänk förbannat noga på saken! Annars kommer jag över på natten och smygsprutar nässpray i din näsa, som en del av min onda plan att även göra dig, du antiknarkteaterns förespråkerska, beroende av det avsvällande gift som kallas nasin....

Kanske är det feberkarin som yrar. Kanske är det det höga intaget av nässpray som gör det. En sak vet jag: det blir svårt att sova när nässpraysbehovet tränger sig på om nätterna. Kriminalitet är den enda utvägen. Kriminalitet och sex! Summan av alla laster är konstant, det sade Dante och han var smart, och het. Pax Dante!

Inga kommentarer: