söndag 2 mars 2008

I väntan på nästa eksem.

Jag spelar skivor för er i väntan på nästa eksem. Det hela går av stapeln den 13:e mars på "kontiki", och jag skall vara fylld av kliande eksem. Eller så ska jag spela musik som skapar inre eksem hos de som lyssnar på det hela.

Anna, idag var jag och såg på teater. I programbladet gick det att läsa om teatergruppen "eksemteatern". Varför känner jag hur det börjar klia i mina armveck när jag läser om det?

Har du tänkt på hur svårläkta själsliga eksem, efter sönderrivna hjärtan, är? Det är någonting med skottdagen som får det att hugga i mitt bröst igen. Å andra sidan är det tur att hjärtat fortfarande kliar, då det lättare ger mig inspiration till texter till eksemprojektet. Varför kastas jag bort? Varför kastar jag bort? Varför? Eksem?

Anna, du och jag borde starta upp ett band, och låta det explodera i skyn....

Inga kommentarer: