torsdag 13 december 2007

LUCIA VAR ÄR DU?

I morse vaknade jag med ett starkt behov av att se Lucia! Vilken Lucia som helst, var som helst... Bara någon med ljus i håret och vit skrud. Få den där mysiga LUCIAKÄNSLAN i kroppen. Ljus och mörker på samma gång, röda band, saffransdoft och framförallt...frid. Gläns över sjö och strand i stämsång, nu vaknen och glädjens Lucia är här!

Efter att ha tagit mig upp ur sängen och sappat igenom TV kanalerna insåg jag att jag var för sent ute. Kl 10 visas ingen Lucia på TV... klockan kvart över tio måste jag ta vagnen till jobbet. Där fanns det heller ingen Lucia. Och nu, efter dagens olika göromål i hopp om att få stöta på Lucia får jag bittert inse att Luciadagen är slut och jag fick vara utan! Igen. Jag såg tyvärr ingen Lucia förra året heller. Nästa år ska jag fanimej se minst fem 14 Lucior. Jag ska stå i Lusselinne och ljuskrona medan jag tittar på Sveriges Lucia på TV, sedan ska jag åka till ett dagis och se minst 10 Lucior till innan jag drar mig ner mot nordstan och ser ett gäng till, därefter blir det Luciakonsert i kyrkan och sedan ska jag festa loss med glitter i håret nånstans där det finns levande ljus. LUCIA LUCIA LUCIA! LUCIAFROSSERI!

Och nu en gissningsfråga till dig Karin. Hur många gånger förekommer ordet Lucia i denna text? Rätt svar belönas med en julöl och en liten keramiktomte som jag gjort själv.

3 kommentarer:

Karin sa...

Jag tror att du kom upp i nitton stycken, men då räknade jag inte in de fem 14 du skulle se nästa år, eller de 10 på dagiset eller "gänget" i nordstan. Jag fick se ett Luciatåg på skolan. Treorna sjöng. Ingen transponerade ned musiken till nivåer än sånt som bara hundar kan höra. Ingen svimmade.

Anna sa...

Tyvärr måst jag meddela att det inte blir någon Keramiktomte det här året. Rätt svar är 20 stycken. Däremot kan jag meddela att julölen är din! Bara för att du är snygg. Inget annat. Grattis Karin!

Karin sa...

Wohoo! Jag är snygg!